Wikia

Deze pagina gaat over Eragons draak. U zocht misschien Saphira I.
Swedish-eragon.jpg
Saphira II
Uiterlijk
Volk Draak
Geslacht Vrouwelijk
Leeftijd 2
Haar Blauwe Schubben
Ogen Blauw
Ander
Betrekking Eragon (Rijder), Varden, Drakenrijders
Rol (Film) Gespeeld door Rachel Weisz (stem)

Saphira II was de laatste vrouwelijke draak in leven in de tijd van de Erfgoed Cyclus. Ze was gebonden aan Eragon nadat haar ei door rebellen gered werd uit de klauwen van Galbatorix.

BeschrijvingEdit

Saphira's schubben en ogen hebben de kleur van saffieren. Ze kan blauwe kleuren duidelijker en levendiger zien dan rood en groen. Haar klauwen, nek, rug, en stekels op haar staart zijn wit als gepolijst ivoor. Haar kop is min of meer driehoekig, en ze heeft ook licht gebogen hoorns, en stekels op haar voorhoofd tussen haar hoorns. Oromis zei dat hij nog nooit een draak gezien had die zo goed kon vliegen. Ze heeft talent voor vliegen en er was tijdens de beproeving, bijna niks wat ze niet kon doen.

GeschiedenisEdit

"It is our destiny to attempt the impossible, to accomplish great deeds regardless of fear."
— Saphira
Saphira1.jpg

Saphira roaring

Saphira's ouders waren Iormúngr, een mannelijke draak gebonden aan een Drakenrijder, en Vervada, een bijzondere, wilde vrouwelijk draak. Beide draken kwamen om tijdens de Val van de Drakenrijders.

Saphira's saffierblauwe ei werd tijdens de Val samen met twee andere - smaragdgroen en robijnrood - gevonden en door Galbatorix in beslag genomen. Galbatorix probeerde wanhopig iemand te vinden voor wie Saphira's ei of een van de andere wilde uitkomen, maar zonder succes. Geen van de drakenjongen reageerde op de aanraking van wie dan ook in het Rijk.

Later onder het bewind van Galbatorix ontdekten een vroegere Drakenrijder, Brom, en een geleerde genaamd Jeod, een geheime doorgang naar Urû'baen. Met de hulp van de Varden volgden Brom en Jeod de doorgang, maar hun missie liep fout en ze slaagden er maar in om één ei terug te halen.

Het ei werd teruggebracht en reisde sindsdien tussen de Varden en het rijk van de elfen, in de hoop dat de Draak zou uitbroeden. De koerier van het ei was Arya, de dochter van Islanzadí, de Elfenkoningin. Het ei kwam echter voor niemand die er in aanraking mee kwam uit.

Na 15 jaar ontdekte Galbatorix de locatie van het ei en stuurde de Schim Durza om Arya in een hinderlaag te lokken. Arya werd gevangengenomen, maar ze slaagde erin het ei naar het Schild te teleporteren, in de richting van Carvahall, waar ze hoopte dat Brom het zou vinden.

Around Wikia's network

Random Wiki