Wikia

Garrow
Garrow
Uiterlijk
Volk Mens
Geslacht Mannelijk
Leeftijd 48-60
Haar Grijs
Ogen Bruin of grijs
Ander
Betrekking Carvehall
Rol (Film) Gespeeld door Alun Armstrong

Garrow Cadocszoon was een mannelijke mens. Hij was Rorans vader, Eragons oom, Selena's broer, en de echtgenoot van de overleden Marian.

VerledenEdit

Garrow was de zoon van Cadoc. De naam van zijn moeder is niet bekend geworden. Samen met zijn vrouw Marian leefde ze een gelukkig boeren bestaand in Carvahall. Samen kregen ze de zoon Roran.

Zestien jaar voor het begin van Eragon kwam zijn zus Selena naar Carvahall toe. Ze bleek zwanger te zijn en kwam naar Carvahall toe om te bevallen. Ze smeekte Garrow en Marian om voor haar kind te zorgen als ze bevallen was. Niet veel later beviel ze van het kind. Voordat ze weer weg ging gaf ze haar zoon nog de naam 'Eragon' Daarna is ze vertrokken en is ze nooit meer gezien. Vanaf het vertrek van Selena ging Garrow en Marian voor Eragon zorgen alsof het hun eigen zoon was. Zelfs na de dood van Marian bleef Garrow goed voor Eragon zorgen.

Rol in EragonEdit

Nadat Eragon het ei van Saphira vind in het schild, komen vreemden naar Carvahall toe om op zoek te gaan gaan het ei. Dit gebeurd ongeveer op het zelfde moment dat Roran vertrekt voor zijn baan in Therinsford bij een molen. De vreemden vragen in Carvahall naar het ei en komen daardoor bij de boederij van Garrow terecht. De ra'zac krijgen niet wat ze willen en steken de boerderij in brand en verwonden Garrow met Seithr olie wat tot verschrikkelijke brandwonden lijden. Als Eragon weer terug komt met Saphira uit het schild vinden ze Garrow meer dood dan leven en brengen hem met veel moeite naar Carvahall toe. Paar dagen later overlijd Garrow aan zijn verwondingen. Eragon en Saphira besluiten samen met Brom achter de moordenaars van Garrow aan te gaan om zijn dood te wreken.

UiterlijkEdit

Garrow was groot, met een stok-achtige postuur, een mager en smal gezicht; intense, hongerig ogen en grijze haren.

Garrow was een erg trots man en hoewel hij kon lezen, leerde hij het niet aan zijn zoon Roran, of zijn neef Eragon, omdat hij vond dat het runnen van de boerderij belangerijker was dan lezen en schrijven wat daar niks mee te maken had. 

Around Wikia's network

Random Wiki