Wikia

De elfen waren een van de rassen die verhuisde naar Alagaësia vanuit Alalëa over zee. Dit deden ze rond het jaar 5217 AC. Elven hebben een humanoïde uiterlijk. Ze zijn herkenbaar aan hun ronde kin met hoge jukbeenderen. Wenkbrauwen en ogen die een beetje schuin staan. Het herkenbaarst aan elven zijn hun oren die in een punt lopen. In het algemeen zijn elven groot en slank en waren een van de eerlijkste wezens in Alagaësia door hun gebruik van de oude taal. Meeste Elfen waren meer met magie begaafd dan de andere rassen, en had een aangeboren kennis van hun echte namen, waardoor ze krachtiger waren dan andere rassen.

VaardighedenEdit

Elven bezitten over onmenselijke fysieke vaardigheden, zoals snelheid, kracht, flexibiliteit en uithoudingsvermogen. Er werd gezegd door Brom dat zelfs de zwakste elf elke menselijke wezen met gemak kan verslaan. Elfen geven vooral de voorkeur aan het gebruik van een pijl en boog en zwaarden. Ze waren uitzonderlijke zwaardvechters. De Elfen had speciale vaardigheden van het werken met metaal maar hebben dat nooit gedeeld met een ander ras. Ze had een natuurlijke band met de natuur en kunnen die veranderen naar hun eigen wil, hoewel ze de natuur zeer respecteren.

Elf boogschiet

Alle Elven hadden ook aanleg tot zang. Ze gebruiken het om een spreuk te vormen zoals bij de Viering van de bloed-eed of alleen als vermaak, maar hun liedjes hebben altijd enige betekenis of macht. Elven genieten ook van muziek van harpen, fluiten en drums.

GeschiedenisEdit

Oorspong en Du Fyrn SkulblakaEdit

De elfen waren oorspronkelijk de bewoners van het Alalëa, maar ze besloten om de zee over te steken in hun zilveren schepen om op zoek te gaan naar nieuwe land om zich daar te vestigen.

Volgens Heslant de Monnik deden ze dit om de gevolgen van een verschrikkelijke fout te vermijden. Toen ze voor het eerst in Alagaësia kwamen bekeken ze de draken als gewone beesten. Dit bleek een grote vergissing te zijn. Nadat een elfen kind een draak doodde ontstond er een verschrikkelijke oorlog tussen de draken en de elfen. Deze oorlog werd de Du Fyrn Skulblaka genoemd. De oorlog duurde vele jaren en hoewel de elfen herhaaldelijk vrede probeerde te stichten, kwam dit uit op niets, omdat de elfen niet konden communiceren met de draken.

Deze oorlog bleef maar doorgaan totdat een elf genaamd Eragon een verlaten draken ei vond. Hij broedde dit ei uit totdat het ei uitkwam. Eragon bracht de draak groot en noemde hem Bid'Daum.

Toen de draak groot genoeg was gingen zij naar de elfen en de draken toe, die nog steeds oorlog voerde. Door te laten zien wat voor band hij had met de draak wist hij de oorlog tussen de draken en de elfen te stoppen. Eragon werd bekend als de eerste Shur'tugal of zoals de mensen het noemen, een Drakenrijder. Als gevolg van de vrede en hem ook te houden kwam er een pact tussen de elfen en de draken om zo de vrede te handhaven in Alagaësia

Elfen waren van oorsprong sterfelijk, maar door hun band met de draken kregen de elfen magische vermogens en werden ze onsterfelijk. Nadat de mensen ook in het pact met de draken zaten kregen de mensen die rijder werden ook magische krachten en werden ze onsterfelijk. Het is echter niet duidelijk, hoe de effecten van de band met de draken beïnvloed was op alle elfen, in plaats van die gebonden waren met een draak van een rijder.

CultuurEdit

Zowel mannen als vrouwen hadden gelijke rechten in de Elven samenleving; beide zou krijgers en leiders. Er zijn zowel mannelijke als vrouwelijke vorsten. Elfen volgde niet elke vorm van godsdienst; strikte agnosten tot het punt van atheïsme, ze onderhouden dat er niet genoeg bewijs voor het bestaan van een godheid was. Eragon Oromis over een vraag met betrekking tot de Elfen religie, antwoordde Oromis dat Elfen niet in iets hoger dan hun ras, draken of magie geloven.

De Elfen hield van kunst en muziek, vulden hun huizen met mooie dingen. Poëzie, zoals die van Earnë, eveneens werd gewaardeerd en organisaties zoals de Äthalvard waren gewijd aan het behoud van deze nummers.

De elven waren strikte vegetariërs, ze geloven dat alle vormen van leven gerespecteerd moet worden. Ze zou om het even wat niet doden na wordt in zijn geest en weet hoe het voelde om te leven. De elven hebben ook een grote liefde voor de natuur, wat blijkt uit hun architectuur.

Een elf trad niet in het huwelijk, maar ze bleven ze lang bij elkaar zolang ze wilden. Wat het gevolg was dat ze vele partnerschappen hadden. Als een elf een kind kreeg – wat erg zeldzaam is – werd dat beschouwd als de ultieme liefdesgelofte. In de tijd dat Eragon studeerde bij Oromis waren er maar twee kinderen in Ellesméra.

Relaties tussen mensen en Elven waren erg zeldzaam. Dit was te wijten aan het verschil tussen de cultuur, maar ook aan de levensduur tussen de rassen. Elven worden in het algemeen ouder dan mensen.

Books-char-hover